a

Facebook

Twitter

گروه حقوقی میرداد.
همه حقوق محفوظ است.

09:30 - 19:30

ساعات کار ما شنبه - چهارشنبه

021-88779341

مشاوره تلفنی02188779341

اینستاگرام

واتساپ

جستجو
منو
 

وکیل حقوقی میرداد

گروه وکلای میرداد > وکیل حقوقی میرداد

با توجه به نیاز جوامع امروزی و مشکلات متعددی که برای هر شخص ممکن است به وجود بیاید نیاز به داشتن وکیل بیش از هر زمان دیگری حس میشود چرا که اشراف داشتن به مسائل حقوقی موضوعات گوناگون بسیار مشکل است در این مقاله قصد داریم به معرفی وظایف وکیل بپردازیم.
قبل از ورود به حیطه های تخصصی وکالت نیاز است تا پیش درآمدی بر واژه وکیل داشته باشیم تا معنی لغوی آن را بدانیم و با وظایف وی آشنایی داشته باشیم.
وکیل کیست؟
وکیل، نماینده یا نایب شخصی است که از طرف شخص دیگری که ممکن است شخصیتی حقوقی و یا حقیقی داشته باشد به موجب عقد قرارداد وکالت متعهد میشود از حق و حقوق موکل خود در مقابل دیگران در دادگاه چه در حضور نامبرده و چه در غیاب وی دفاع کرده و نتیجه مطلوب را کسب نماید، از آنجا که امر وکالت دادن به دیگری بسیار مهم و دارای بار حقوقی میباشد پس باید در مشخص نمودن حد و اختیار وکیل دقت کافی را داشته باشیم.
وکیل طلاق کیست؟
طلاق به معنای پایان دادن زندگی مشترک بین زوجین میباشد و در پی آن حقوق و تکالیفی که زن و شوهر نسبت به یکدیگر داشتند از بین میرود در ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران به صراحت حق طلاق به مرد داده شده است اما مرد قادر است این حق را به همسر خود دهد اما نکته قابل توجه این است که اگر زوج به صورت کتبی حق طلاق را به زوجه دهد اجازه حق طلاق از سمت زوج سلب نمیشود و به قوت خود پابرجاست، با توجه به نکته ذکر شده و رشد روز افزون تقاضای طلاق از سمت زوجین نیاز به وجود وکیل طلاق برای خانم ها بسیار ضروری و حیاتی است تا بتوانند به تمامی حق و حقوق خود برسند.
طبق آمار رسمی منتشر شده در ایران بیشترین تقاضای طلاق مربوط به پایتخت نشینان میباشد پس باید به دنبال وکیل طلاق در تهران باشند، وظایف وکیل طلاق تهران با توجه به پیچیدگی هایی که ممکن است در کلان شهر تهران موجود باشد

گروه حقوقی میرداد

گروه حقوقی میرداد

به مراتب سخت تر از استان های دیگر کشورمان میباشد.
وکیل مهریه کیست؟
در تعریف مهریه میتوان گفت مهریه مالی است که همزمان با عقد پیمان ازدواج بین مرد و زن، مرد متعهد به پرداخت آن چه در طول زندگی مشترک و په پس از پایان مدت زندگی مشترک میشود که مهریه خود به ۳ دسته مهر المسمی، مهر المتل و مهر المتعه به وکیل مهریه تهران مراجعه و مطالعه نمایید.
برای مطالبه مهریه زوج میتواند به ۲ صورت اقدام نماید: ۱٫دادگاه خانواده با دادخواست رسمی و کتبی خانم حکم توقیف اموال زوج را نماید ۲٫ اجرای ثبت اسناد رسمی که نسبت به مورد اول امری راحتر است.
با توجه به روند صعودی طلاق در کشور نیاز به وکیل مهریه نیز حس میشود تا زوجه بتواند به مهریه و حق و حقوق خود برسد.
فرق وکیل زمین و وکیل ملکی چیست؟
دعاوی ملکی جزیی از حقوق دعاوی حقوقی و کیفری هستند که به موضوع ملک و املاک مربوط میشوند، دعاوی ملکی دارای گستردگی هستند اما مهمترین موضوعات آن میتوان به نقض پیمان یکی از طرفین معامله . یا سوء نیت یکی از طرفین معامله به ملک را اشاره داشت اما وکیل زمین به موضوع اموال غیر منقول اشخاص حقوقی و یا حقیقی میپردازد من جمله زراعی، ملکی، کشاورزی و……
در واقع دعاوی ملکی و زمین دو امر جدا از هم هستند که نیاز است توسط یک وکیل مبرز و متخصص در این امر بررسی شوند.
با افتخار اعلام میکنیم گروه حقوقی میرداد با تخصص و تبحر در تمامی حوزه های وکالت تا استیفاء کامل در کنار شماست.

پشتیبانی واتساپی
به مشاوره نیاز دارید؟

سوال خود را از کارشناسان ما بپرسید

تماس باما